Monday, February 16, 2009

telah mimpikan suatu yang indah,. suatu perkara yang sungguh bererti,.
patut tumpang gembira,. namun kepiluan singgah di hati sebentar,.
kelibat mimpi jelas bermain di fikiran, puisi yang ditulisnya cukup menyayat hati,.
mudah tetapi ikhlas,. keindahan itu lahir dari keikhlasannya,.
namun aku hanya seorang pembaca bukan penerima,.
sikit kepedihan menyeludup masuk celah hati,. namun aku rela,.
aku memahami,.
sebak tidak menjenguk,. hanya kepedihan yang sikit,.
dasar perempuan,.
lalu bangun dikejut oleh degupan jantung diri,.

aku sedih. aku marah. aku frus. bukan disebabkan mimpi,. tetapi buat semua,.
mimpi sekadar bayangan fikiran cerminan perasaan,. mainan otak! manusia bodoh.
aku gembira sama pilu,.
hanya buat hari ini,.

ingin ku tamat situ pada mulanya,.
namun kedengaran ketukan pintu,. ah, seseorang datang menjenguk,.
aku tahu siapa,. memang aku memerlukan seseorang,.
muka mu membuat frus aku hilang!
namun sebak melanda,. tahan jua,.
bicara,. aku minta tunjuk ajar,. bicara lagi,.
ah! baik orangnya,. mu baik,. aku tidak patut,.
terima kasih,.

dasar manusia bodoh,. aku tidak terkecuali,. namun demikian,. aku tidak akur,. mungkin ada masanya,.



5 comments:

Anonymous said...

wow. you wrote that? i'm so impressed!

.:jessyp:. said...

heya babe.. somehow, it feels so right to write in bm.. lol..

Anonymous said...

jess jess....u rasa pedih of mimpikan sesuatu? siapatu yang buli jess aku lain kali aku pergi belasah dia ~teruk betuil ..ermm even thought i can only understand half but all i know is u need me and i need u~ dont be afraid. i'm by ur side. kengkeng loves u. and i always do..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
.:jessyp:. said...

thanks keng keng! :) eii.. public declaration ka..,, *shy shy* lol.. <3